Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika etiky v profesionálním chování inspektora sociálních služeb v rezidenčních zařízeních
Sládek, Miloš ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent) ; Truhlářová, Zuzana (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá etickými aspekty profesionálního chování inspektorů kvality sociálních služeb v rezidenčních zařízeních. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretická východiska vztahující se k dané problematice s rozborem relevantní odborné literatury. A druhá část je věnována vlastnímu výzkumu, jehož cílem bylo zjištění etických souvislostí při výkonu inspekce, vzdělání inspektorů v oblasti etiky, etického kodexu inspektorů, profese inspektora a preferencí hodnot inspektorů. Hlavním cílem je analýza etických souvislostí při výkonu inspekcí ve vybraných rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Ve výzkumu byly použity kvantitativní i kvalitativní metody, dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Na základě syntézy získaných poznatků práce předkládá pohled na aplikaci etiky v profesním působení inspektorů. Klíčová slova: sociální služby, standardy kvality, inspekce kvality, hodnoty, etika, etický kodex, profese inspektor, pobytové sociální služby.
Eticky problematické oblasti inspekcí kvality sociálních služeb
BICKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se věnuje etické problematice inspekcí kvality sociálních služeb. První část se zabývá pojetím kvality v kontextu sociálních služeb. Popisuje vývoj sociálních služeb a současné zakotvení v právním řádu České republiky. Dále se práce soustředí na systém inspekcí a její metodiku. Třetí kapitola se zabývá etickým rozměrem inspektorské profese. Zaměřuje se na systémy hodnot, profesní etiku, etický kodex a etiku ve vzdělávání inspektorů. Poslední stěžejní kapitola se pokouší o rozbor eticky problematických oblastí identifikovaných v současných podmínkách inspekčního procesu. Obsahuje taktéž návrhy na jejich řešení. Práce využívá dat získaných kvalitativním šetřením mezi specializovanými odborníky externími inspektory.
Role inspekce při formování politiky zvyšování kvality sociálních služeb v ČR.
Pokorná, Jana ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí inspekce při formování politiky zvyšování kvality sociálních slu-žeb v České republice z pohledu poskytovatele, zřizovatele a tvůrce politik. Teoretickým výcho-diskem je, že politika zvyšování kvality představuje záměry a směřování, které by měly vést k identifikaci stávající úrovně poskytovaných služeb, nápravě identifikovaných problémů a zlep-šení výkonu na různých úrovních. První část pojednává o obecném i pecifickém pojetí kvality v tržním sektoru a v sociálních službách. Představeny jsou systémy hodnocení a řízení kvality známé z komerční sféry, následně jsou aplikovány na hodnocení kvality v sociálních službách. V praktické části je mou snahou zodpovědět na otázku, jak inspekce ovlivňuje formování politiky zvyšování kvality sociálních služeb. Hlavní použitou metodou jsou případové studie založené na polostrukturovaných rozhovorech. V závěru jsou prezentovány výstupy popisující roli inspekce z pohledu jednotlivých aktérů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika etiky v profesionálním chování inspektora sociálních služeb v rezidenčních zařízeních
Sládek, Miloš ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent) ; Truhlářová, Zuzana (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá etickými aspekty profesionálního chování inspektorů kvality sociálních služeb v rezidenčních zařízeních. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretická východiska vztahující se k dané problematice s rozborem relevantní odborné literatury. A druhá část je věnována vlastnímu výzkumu, jehož cílem bylo zjištění etických souvislostí při výkonu inspekce, vzdělání inspektorů v oblasti etiky, etického kodexu inspektorů, profese inspektora a preferencí hodnot inspektorů. Hlavním cílem je analýza etických souvislostí při výkonu inspekcí ve vybraných rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Ve výzkumu byly použity kvantitativní i kvalitativní metody, dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Na základě syntézy získaných poznatků práce předkládá pohled na aplikaci etiky v profesním působení inspektorů. Klíčová slova: sociální služby, standardy kvality, inspekce kvality, hodnoty, etika, etický kodex, profese inspektor, pobytové sociální služby.
Standardy kvality sociálních služeb a jejich zavádění v pobytovém zařízení domova pro seniory
KUČEROVÁ, Ludmila
Práce popisuje vznik standardů kvality pro oblast sociálních služeb a uvádí je do kontextu s aktivitami týkajícími se demografického vývoje a s komunitním plánováním. Podrobně rozebírá věcné požadavky standardů s ohledem na rezidenční zařízení pro seniory. Praktická část se věnuje implementaci těchto standardů v Domově pro seniory sv. Jiří v Plzni. Popisuje postup vytvoření potřebné řídící dokumentace, její strukturu i technické řešení. Dále dokumentuje postup změn procesů a dopady do chování zaměstnanců i nové požadavky na jejich znalosti a kompetence. Těžiště práce spočívá v popisu forem ověření, zda se podařilo standardy kvality do praxe prosadit a s jakým výsledkem. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky {--} tedy zda a jak zavedení standardů zvýšilo spokojenost klientů, jak ovlivnilo způsob práce zaměstnanců a také s jakými náklady bylo nasazení standardů spojené. Všechna tato zjištění shrnuje do zásad dobré praxe, které mohou využít i další zařízení sociálních služeb obdobného typu.
Kvalita v sociálních službách a její kontrola
Šišperová, Veronika ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Průša, Ladislav (oponent)
Nový zákon o sociálních službách, který je účinný od 1. ledna 2007, přinesl do systému sociálních služeb v České republice řadu změn, které mají přispět k modernizaci a zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb. Zvyšování kvality probíhá zaváděním Standardů kvality sociálních služeb, které jsou souborem měřitelných a ověřitelných kritérií. Kontrola naplňování standardů se děje v místě poskytovatele a nazývá se inspekce kvality. Diplomová práce analyzuje 3 běhy cvičných inspekcí, které v České republice probíhaly v letech 2002, 2004 -- 2005 a 2006 -- 2007. Analýza vyhodnocuje nejlépe a nejhůře naplňované standardy, regionální rozložení poskytovatelů, u kterých byla inspekce provedena, a celkovou úspěšnost zařízení při inspekci. Jsou zde uvedena doporučení, která z rozboru inspekcí vyvstala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.